Barow Hill
Hra není striktně lineární,takže můžete hrát podle toho jak vám to vyhovuje a návod berte jako určitou pomůcku k tomu, když nebudete vědět jak dál.Jinak Barow Hill je klasická klikací adventura staré školy,kde všechno ovládáte jen myší ,což mne velmi potěšilo.Hlavní menu si otevřete v horní části obrazovky a inventář v dolní části.Do horní části se vám budou ukládat různé důležité věci.Ve hře se také náhodně generují kódy a i jiné číselné hádanky.Proto si musíte pamatovat a popřípadě napsat ty své.To je upozornění pro ty,kteří by měli pocit ,že kódy nesouhlasí .
Porucha
V
úvodní animaci vidíte jen auto jak jede krajinou a slyšíte rádio.Jedete
krásnou zalesněnou oblastí Cornwallu.Najednou zastavíte,protože nějaká
porucha na automobilu zastavila vaší cestu krajinou.Stojíte vedle
auta,padající list evokuje vůni podzimu a vy cítíte jisté
mrazení.Otočte se a zkuste jakoby jít zpátky.Vidíte,že to nelze takže
se poslušně vraťte a popojděte kupředu.Můžete se podívat na bílé houby
vpravo,ale v tuto chvíli si je vzít nemůžete.Klikněte zhruba 8x vpřed a
uvidíte jakési červené odrazky napravo Zahněte vlevo a podívejte se na
strom. Jděte kupředu a podívejte se červené bobule za stromem. Vrátíte
se zpět na silnici a pokračujte vpřed k autoservisu s benzínovou pumpou.
Benzínová pumpa
Běžte
až k ní a podívejte se na auto,které je nastartované a na poznávací
značku.Otočte se a běžte se podívat ke trojím dveřím do motelových
pokojů.Zatím jsou všechny zamčeny a kód samozřejmě neznáte.Běžte se
podívat i dozadu ,kde je hrací automat,ale peníze taky nemáte takže
smůla.Vraťte se zpátky k autu a běžte doleva dozadu ,tam co poblikává
žárovka.Jsou to toalety,ale v nevábném stavu.Vejděte dovnitř doleva na
pánskou,mrkněte se na plakát před vámi a běžte k umyvadlu.Můžete si
zkusit pustit větrák,vodu/stejně neteče/ a nebo jen tak usednout na
záchodovou mísu.Vezměte si z prkénka záchodu KRABIČKU ZÁPALEK.Na dámské
nic není,ale pokud chcete můžete se tam podívat taky.Jděte směrem
kupředu až k autu a klikněte na zem.Vidíte tu rozházené věci.Vezměte si
MODROU TUŽKU a pak klikněte na hromadu vedle vpravo.Seberte z ní ATLAS
HUB a přečtěte si ho.Obě věci budete potřebovat stejně jako
zápalky.Nyní jděte dozadu odkud jste sem přišli a podívejte se na
červenou schránku/viz obrázek/.Vyndejte
pohlednici a přečtěte si Elsiin vzkaz Marianne. Vraťte se zpět k autu a
od něj běžte ke třem odpadkovým košům.Vjednom jsou vyhozené květiny.
Kavárna
Vstupte
do dveří vedle a prozkoumejte všechno co prozkoumat jde.Přitom i
slyšíte hlas,který vychází z kanceláře nalevo.Je to rádio a nebo někdo
mluví?Zaklepejte tedy na dveře a přes mřížku vidíte jen hlavu prodavače
Bena.Vede dost dlouhý monolog a těžko určit jestli je víc
vystrašený,zmatený a nebo prostě jen přetažený.Mluví dost z cesty,takže
je těžké udělat si nějaký závěr.Ale není od věci občas Bena navštívit a
dozvědět se zajímavé věci.Poté jděte dozadu k vývěsce,přečtěte si
nějaké údaje o skalních rozvalinách.Klikněte na kresbu uprostřed
dole,kde jsou namalovány jakési obrovské kameny ,otočte jí a
zjistíte,že George pojmenoval každý kámen.Podívejte se vedle na kulatý
stolek a přečtěte si dopis.Poté se podívejte doprava na pohlednice.Když
na pohlednici kliknete tak uvidíte,že je rozložená na jednotlivá puzzle
a tak pokud chcete můžete si ho složit,ale není to nezbytně nutné a na
postup ve hře to nemá žádný vliv.Nyní naše kroky povedou do
kavárny.Vejděte do dvoudílných dveří naproti Benovi a omrkněte věci
vlevo,hrnky,talířek,obraz a rozprašovač.Běžte dál do místnosti ,vlevo
se podívejte na tabuli s menu a pak jděte doleva k pultu.Klikněte na
koláček a půlku ho sníte.Klikněte i na dortík ,ale vzít ho
nemůžete.Můžete si udělat i kafe.Podívejte se i na pokladnu vpravo,ale
je zamčená.Jděte do dveří vedle pokladny.
Kuchyně
Je
to kuchyně,ale tu tma.Hned jak vejdete tak se otočte vpravo a klikněte
na žlutou lucernu.Otočte si jí talířem k sobě a nahoře přepněte
páčku.Poté klikněte na zápalky a objeví se vám zápalky z vašeho
inventáře.Klikněte na jednu sirku a použijte jí na škrtátko na
zápalkách.Zápalka začne hořet a vy hořící sirkou rychle zapalte střed
talíře.Tímto vám LUCERNA svítí a máte jí ve svém inventáři.Nyní se
otočte na druhou stranu a na zdi vidíte pojistkovou skříň.Klikněte
na ní,tím jí otevřete a zmáčkněte červený knoflík dole.Čtvrtá pojistka
je na osvětlení kuchyně.Klikněte na ní dvakrát a vidíte ,že chybí
drát,který by pojistku propojil.Klikněte na drát nahoře vlevo a pak na
něj klikněte ještě dvakrát.Drát se automaticky propojí na čtvrté
pojistce.Opět klikněte na pojistku,tím zavřete panel na pojistce a
stiskněte červený vypínač dole.A v kuchyni je rázem hezky vidět.Nalevo
hned vedle pojistkové skříně vidíte dveře,ale je na nich bytelný
zámek.Jděte k elektrickým kamnům,prohlédněte si vše okolo a můžete i
otočit knoflíky na kamnech a vidět nahřáté plotýnky. Zahněte vpravo a
podívejte se přes umyvadlo nahoru a vidíte rádio.K němu se vrátíme,ale
nyní běžte dozadu ke skřínce a otevřete ji.Vezměte si PROUTĚNÝ KOŠÍK
.To je košík do kterého budete sbírat houby a jiné plody,takže je velmi
důležitý.Dole na stole je krabice a v ní jsou KALÍŠKY NA VEJCE.Ty si
taky vezměte.Nyní se vraťte k rádiu,klikněte na něj ,levým knoflíkem ho
spusťte a pravým knoflíkem budete ladit stanice.Můžete si projet celou
stupnici,ale zjistíte že je to starý krám ,který nejde pořádně
naladit.Vás však bude zajímat hlavně frekvence 15.3/viz obrázek/
kde
naladíte Emmu Harry a dozvíte se i část telefoního čísla
585.........?ten zbytek se bohužel ztratil v šumu.Jděte ještě tam ,kde
jste vzali lucernu,udělejte krok vpřed a otočte se doprava.Podívejte se
na mixer.Zatím ho nebudete potřebovat.To je v kuchyni vše,takže se
vraťte zpět do kavárny.
Kavárna
Podívejte
se opět na pokladnu a klikněte na papír,který je strčený pod
pokladnu.Klikněte na něj a přečtěte si ho.Zjistíte z něj kód do
motelového pokoje,do dveří č.2.KOD JE 448.Naproti sobě vidíte nástěnku
a vidíte zde dvě telefonní čísla-Babs cabs 0503 265636 místní
taxislužba a Edvard Briss 0503 444222 místní prodejce klobásek a
paštik.Nyní běžte až dozadu ke stolku a mrkněte se na nedoluštěnou
křížovku a dopis v obálce.Vraťte se zpět přes kavárnu ke dveřím k
Benovi a opět s ním promluvte.Ted už tu není co by za to stálo,takže
vyjděte ven a běžte dozadu k motelovým pokojům.Docela nepříjemný pocit
je ,že mimo Bena zde není živá duše.Doufám,že se to zlepší.
Motelový pokoj č.2
Vstupte
do motelového pokoje č.2.Kód je 448.Hned u dveří se podívejte na
obrázky vlevo na zdi a pak na umyvadlo.Běžte dál do pokoje a podívejte
se vpravo na postel .Otevřete koženou tašku a prolistujte
deník.Zjistíte zajímavé věci o vykopávkách v Barow hill.Podívejte se i
na kresby vedle.Pak se podívejte na noční stolek vpravo a přečtěte si
dopis,který psal Pete a je adresován Lucy.Můžete se i podívat na
obrázky na zdi.Otočte se a jděte ke stolu ,kde je rádio.Klikněte na
zelenou montérskou bednu a vezměte si ZEDNICKOU LŽÍCI.Pak se podívejte
dozadu na dopis a vidíte,že tentokrát píše Lucy Petemu.Klikněte na
zásuvku vpravo a vezměte si MOBILNÍ TELEFON.Má vybité baterie ,ale to
teď nevadí.Vidíte,že ho nemáte v inventáři dole,ale je v horní
liště.Přečtěte si i dopis od C,Morseho adresovaný Petovi a další dopis
od Lucy.Nyní pusťte radio levým knoflíkem a opět nalaďte na frekvenci
15.3.Je tu naše známá Emma Harry a tentokrát už ji slyšíte velmi
dobře.Do studia se jí dovolá Ben a jeho monolog je zmatený,takže Emma
mi položí sluchátko.Rádio po vyslechnutí dlouhé sekvence vypněte a
jděte opět k nočnímu stolku.Umístěte mobilní telefon do nabíječky a
běžte se ven projít.Slyšeli jste jakoby venku přijelo nějaké
auto.Vidíte ,že tu ale žádné auto není,takže se vraťte do pokoje a
tentokrát už si vezměte nabitý mobilní telefon.Zkuste se s ním
dovolat,ale zjistíte že chybí signál.Podívejte se zblízka na mapu na
stěně.Vidíte jak vypadá okolí a co kde je .Všimněte si ,že za kavárnou
vzadu je telekomunikační bod.Tady už jsme vše prohledali,takže vyjděte
ven z pokoje.
Obnovení signálu
Dejte
se doprava a dozadu,tam kde vidíte houpačku.Otočte se a klikněte
,odsuňte jedno prkno v plotě a prolezte.Jděte stále kolem domu až
přijdete k popelnicím.Vyletí odtud pták,pěkně jsem se leknul.Jděte dál
až na konec a klikněte na tmavé,špinavé okno.Vidíte Bena,hlavu v
dlaních a je evidentně mimo.Stále něco drmolí.
Vraťte se k
popelnicím a podívejte se vlevo dole na plechovou cedulku.Pak se otočte
a podívejte se také na odpadkový koš.Nahoře je popelník s nedopalky a v
otvoru jsou noviny.Přečtěte si je.Když se podíváte před sebe tak vidíte
branku se zámkem.To je telekomunikační bod,který potřebujeme.Běžte k ní
a vidíte ,že dole chybí pletivo,takže tam klikněte a projdete
dovnitř.Otevřete skřínku a klikněte text vlevo.Dozvíte se ,že tato
telekomunikační skřínka pracuje a funguje na frekvenci 830 až 865
MHz.Klikněte opět na text a otevře se vám kryt a naskočí vám momentální
stav,respektive na jaké frekvenci teď zařízení funguje.Je to 717
Mhz.Cílem je tedy dostat frekvenci do požadovaných 830 až 865 Mhz.Nyní
si očíslujte tlačítka od 1 do 10.Tlačítko vlevo nahoře bude 1,pod ním 2
a tak dál.Nyní na každé tlačítko klikněte a zjistíte si na jaké
frekvenci pracuje.Takže zjistíte,že tlačítka vlevo mají plusovou,vyšší
frekvenci a tlačítka vpravo mínusovou frekvenci.Ted už myslím pro vás
nebude těžké vypočítat jaká tlačítka zmáčknout,abyste se vešli do
požadované frekvence.Pro jistotu vám zde vypíši frekvence pro
jednotlivá tlačítka
1-917 +200MHz 6-667 -50MHz
2-722 +5 MHz 7-317 -400MHz
3-767 +50 MHz 8-517 -200MHz
4-1017 +300 MHz 9-267 -450MHZ
5-7717 +7000MHz 10-712 -5 MHz
Řešení
se nabízí více,ale já jsem volil to nejjednodušší.Kliknul jsem na
tlačítka 1,6 a 10.Potom klikněte na červené tlačítko vpravo
dole.Vidíte,že naskočila frekvence.Zavřete
skřínku a vyzkoušejte si jestli je telekomunikační frekvence opravdu
funkční.Vezměte mobil a vytočte třeba číslo na Edvarda Brisse,místního
prodejce klobásek a paštik.Jeho číslo je 0503 444222.Dovoláte se sice
jen na záznamník,ale signál už máme.
Kavárna
Nyní
se vraťte zpět do prodejny a běžte do kavárny k pokladně.Zednickou
lžící vypáčíte kasu a vezměte MINCE.Nechápu ,když už vypáčí kasu tak
proč si nevezme i bankovky.Nyní běžte dozadu ke stolu vpravo.Na stole
je menu,to odsunete a pod ním je slánka.Jakmile jí vezmete tak si v
inventáři klikněte na kalíšky a uvidíte vizi,které však nyní nejste
schopni porozumět.Až vize skončí tak klikněte na KALÍŠEK PLNÝ SOLI a
ten se vám uloží do horní lišty inventáře.Vyjděte ven z kavárny a
zabouchejte na dveře kde je Ben.Řekne vám něco o tom co se stalo lidem
v autě,které je venku a co Konrádovi v jeho džípu.
Záhadné stavení
Vyjděte
ven a jděte doleva k houpačce.Nyní,ale běžte rovně po silnici,z
inventáře si vezměte lucernu a udělejte dva kroky vpřed a vlevo vidíte
telefonní budku.Když přijdete blíž tak zjistíte,že někdo sluchátko
poškodil.Vyjděte z budky a jděte kousek za ní dozadu.Najdete zde
houby.Vraťte se zpět na cestu a postupujte kupředu.Za chvilku přijdete
k místu,kde vpravo vidíte strašáka a za plotem je odstavená červená
bytelná motorka.Vraťte se zpět na cestu a pokračujte po silnici až k
hořícímu džípu.Podívejte
se na poznávací značku-4X 68578.Pak klikněte na zem před džíp a
prohledněte si novinový ústřižek,album fotek s menhiry,reklamní banner
na rádio,spálený dopis a do inventáře vám přibude PDA.Z hromady vedle
vyndejte identifikační kartu a pak klikněte v inventáři na
PDA.Zjistíte,mimo jiné,že KOD KE DVEŘÍM č.3 v motelu je 131.Klikněte na
džíp a pak na rádio.Pusťte ho a nalaďte frekvenci 15.3.Poslouchejte a
konečně se dozvíte celé telefonní číslo na Emmu.Je to 5852131.Bohužel
když jí budete chtít hned zavolat,tak zjistíte že nemáte signál.To je
teda pech.Nyní se kousek vraťte a vlevo vede malá cestička do
lesa.Dojdete až k lesní boudě,která je v hrozném stavu,ale kupodivu
dveře jsou bytelné a normální cestou se dovnitř nedostanete.Běžte tedy
doleva dozadu a v rohu je dřevěná bedýnka.Vezměte si jí,otočte se a
umístěte jí na kanystr před vámi.
Vlezte
dovnitř,vidíte hrozný nepořádek.Jděte až ke stolu dopředu,ale propadne
se s vámi podlaha a jste o patro níž.V inventáři si klikněte na lucernu
a pak si posviťte vpravo.Vidíte žebřík,takže vylezte opět nahoru a
podívejte se na stůl.Vzadu v pánvi je foťák a když na něj dvakrát
kliknete tak pak ještě klikněte na puntík vlevo nahoře,objeví se vám v
okénku fotografie a uprostřed si můžete takhle převinout a prohlédnout
celý film.Nyní od stolu trochu odstupte a otočte se ke dvěma okénkům
vlevo.Na prvním si vezměte ŽALUD a na druhém si přečtěte záznamy v
knize,autor mimo jiné zmiňuje cosi o žaludech,takže jeden už
máme.Podívejte se do dalekohledu a mrkněte i na stopky a
chronometr.Slezte zpět po žebříku dolů a klikněte na kanystr ,který je
trochu vpravo v koutě.Pod ním najdete HADICI.Vezmete si jí a nyní
postupte směrem kupředu k harampádí.Když na to místo kliknete tak tam
objevíte TRYSKU.Opět si jí vezměte.Otočte se a jděte k bombě ,která je
u dveří.V inventáři klikněte na trysku a na hadici a obojí se
automaticky nasadí na bombu.
Poté
pusťte plyn z bomby.Jděte do inventáře,klikněte na sirky,vyndejte
zápalku a škrtněte s ní o škrtátko na sirkách.Zápalka začne hořet a vy
jí dejte na konec trysky.Vidíte,že tryska zámek přehoří a ten spadne na
zem.Jděte ven a vraťte se zpátky k motelu.
Benovo záhadné zmizení
Před
motelem zkuste zavolat Emmy,signál tu naštěstí je,takže vytočte 5852131
a uvidíte na mobilu jakýsi videopříběh toho co se stalo.V podstatně
nejde o rozhovor,jen o jakoby nahrané video určité události.Vejděte
opět do dveří prodejny a stanete se posluchači hrůzostrašné scény,kdy
Ben je něčím či někým napaden.Pomoci mu však nemůžete,protože dveře
jsou zavřeny.Co teď?Vyjděte ven a obejděte celý dům a běžte dozadu k
místu ,kde jste se oknem dívali na Bena.Proboha co se tu stalo?Nějaká
neznámá síla doslova probourala zeď a zmizel i Ben.Co se tady
stalo?Vejděte dovnitř a prohledejte místnost.Nejdříve se podívejte na
monitor vlevo.Klikněte na přístroj vpravo dole a uvidíte záznam toho
jak přijede automobil a vystoupí dva lidé a jdou směrem k
motelu.Klikněte na přístroj vpravo,druhý odspoda a vidíte muže,který
vychází z kavárny.Klikněte na přístroj třetí odzdola a vidíte záběr na
dveře prodejny zvenku.No a horní přístroj nám zachytil muže jak vychází
z kuchyně do kavárny.Podívejte se na obrazy a plakát na zdi a postupte
do místnosti.Otočte se vpravo,na křesle je ragbyový míč a když kliknete
vpravo na horní šuplík tak vám vyjede papír ,kde je kód od místnosti
č.1 v motelu.KOD je 772.Postupte
až ke stolu,podívejte se na nástěnku a plakát na zdi a pak klikněte na
stůl.Otevřete zásuvku vpravo a vezměte si prázdné KANCELÁŘSKÉ
PAPÍRY.Otevřete zásuvku vlevo a zde vezměte BATERIE.Klikněte na
brožurku vlevo a vidíte zde recepty na ovocné šťávy.V tuto chvíli to
pro nás není důležité.Podívejte se i na stírací los ,kalkulačku a
telefon.Můžete si poslechnout i vzkaz na záznamníku ,ale nic
podstatného se nedozvíte.Už zde nic není co by nás zajímalo,takže se
otočte doprava a vyjděte dveřmi ven.Jděte dvakrát kupředu a pak zahněte
vpravo a podívejte se doprava dolů do bedny.Je tu HALOGEN
,který
si vezměte.Nyní se vraťte zpátky do uličky a otočte se čelem ke
dveřím,kterými jste sem přišli.Vidíte vlevo jakýsi miniautomat.
Běžte
k němu,vezměte si z inventáře minci a pak klikněte na páku
vpravo.Napodruhé byste měli vyhrát STŘÍBRNÉ MINCE,které si dejte do
inventáře.Nyní jděte zase tam ,kde jste našli halogen ,ale teď se
otočte na druhou stranu od halogenu a vzadu vidíte polorozpadlý
žebřík.Běžte k němu,uchopte ho a otočte se s ním doleva a klikem ho
postavte a opřete o plechovou střechu.Vylezte nahoru,jděte doleva k
dalšímu krátkému žebříku a otevřete vikýřové okno a vejděte dovnitř.
Garáž
Vejděte
do kanceláře,podívejte se na kalendář s kočkou a pak i na plakáty na
zdi.Jestli chcete podívejte se i kulatým okénkem nad stolem ven,ale nic
neuvidíte jen budete cítit zlověstné ticho.Klikněte na stůl,podívejte
se na šachy,hrnek a hlavně na olejničku.Klikněte na olejničku,otevřete
si inventář a vezměte si kalíšek a pak klikněte opět na
olejničku.Uvidíte jak se z olejničky do kalíšku nalije olej a taky
uvidíte další vizi.V inventáři nyní máte KALÍŠEK OLEJE v horní liště
inventáře.Nyní sejděte dolů do garáže po žebříku.Můžete se podívat na
výkresy a plány na zdech,ale nic podstatného zde nenajdete.Jděte tedy
ke dveřím,napravo od auta a nejdříve
odsuňte horní západku a pak otevřete dveře a vyjděte ven.Projděte
Benovou kanceláří a vyjděte dveřmi vpravo a pak jděte k motelu k pokoji
č.3
Motelový pokoj č.3
Vyťukejte
kód 131 a vejděte.Hned u dveří si z obou stran prohlédněte kresby na
zdi a pak si přečtěte papír,který je pod záchodovým prkénkem.Poté si
prohledněte papíry před sprchou a ve sprše.Postupte do pokoje a
prohledněte si papíry na posteli,pod polštářem a dole vedle postele.Ze
všech těch rozházených papírů se dozvídáte ,že vzácný artefakt byl
rozbitý na mnoho kusů a je roztroušený po celé oblasti.Jeden z kusů je
však poblíž, a najít vám ho pomůže Morseho GPS,které však zatím
nemáte.Nyní běžte ke kufříku na stole.Vidíte ,že má číselný kód,ale my
nevíme jaký.Přesuňte se opět k posteli a klikněte dolů ,kde jsou
boty.Vedle bot je v míse roztrhaný jakýsi vzkaz.Dejte ho dohromady a
vidíte,že kód na kufříku má spojitost s poznávací značkou na
džípu.Vidíte,že na kufříku je šest čísel ,ale na poznávací značce
vlastně jen pět.Co s tím?Jednoduše vynásobte 4x68578 a budete mít
šestičíslí ,které potřebujete.Pro ty co jsou slabší v matematice je to
274312.Kufřík se otevře a vy si prostudujte veškeré materiály v
aktovce,zvláště vědeckou zprávu.Konečně získáváte určité indície:Každý
ze sedmi kamenů vyžaduje určitou konkrétní věc.Jsou to voda-kámen č.7,
olej-kámen č.1, ryba-kámen č.3, sůl-kámen č.6, šťáva-kámen č.2,
ječmen-kámen č.5 a houbový odvar-kámen č.4.Takže v tuto chvíli máme jen
olej a sůl.Klikněte ještě na zásuvku vpravo u stolu a poslechněte si
diktafon,kde Morse mluví o artefaktech.V tuto chvíli už jsme našli co
jsme potřebovali ,takže vyjděte ven a běžte ke dveřím č.1
Motelový pokoj č.1 a nalezení prvního artefaktu
Použijte
kombinaci 772 a vstupte dovnitř.Jděte do zadní části pokoje a otočte se
čelem ke dveřím. Vlevo vidíte ve žlutém držáku GPS . Vezměte si ho a
pokud chcete můžete se po pokoji rozhlédnout ,ale v podstatě tu není
nic důležitého.Nyní si vezměte GPS z inventáře a vidíte,že se vám usadí
do levého dolního rohu.Na displeji můžete sledovat signál,takže vyjděte
ven z pokoje a dle záznamů v kufru Morseho by se zde poblíž měl
nacházet první kus artefaktu.Jděte tedy směrem k nastartovanému autu a
před ním vidíte na sloupu hasicí přístroj.Podívejte se na GPS a vidíte
,že tady to je!Klikněte na hasicí přístroj a pod ním je schovaný PRVNÍ
KUS ARTEFAKTU.Vezměte si ho.GPS
nyní můžete deaktivovat.Nyní jděte k prodejnímu automatu naproti.Když k
němu přijdete tak vidíte,že je to automat na džus.Má tyto dostupné
vůně:jablko,hruška,angrešt a ostružina.Podle Morseho poznámek
potřebujete dvakrát ostružinu, jeden angrešt a jednu hrušku.Použijte
mince z automatu a kupte potřebné DŽUSY.Nyní se otočte a jděte přímo k
nastartovanému autu.Vpravo vidíte jakousi hromadu čehosi.Klikněte na ní
a pak klikněte na šampon na vlasy.Jděte do inventáře a klikněte na
kalíšek a potom na šampon.Opět uvidíte vizi a pak seberte KALÍŠEK
ŠAMPONU
a ten se vám uloží do horní části inventáře.
Přívěs v bažinách
Nyní
se vydejte opět po cestě,směrem kde jste našli džíp,ale tentokrát jděte
tam co stojí vpravo bytelná červená motorka.Klikněte na hromadu čehosi
před motorkou vpravo a vidíte štítek se jménem Vincey.Pokud si
pamatujete tak moderátorka rádia Emmy měla pejska jménem
Vincey.Chudinka malej,kterej hajzl mu to udělal?Nyní klikněte směrem
kupředu,jakoby do roští a jděte pořád kupředu.Ocitnete se lávkách nad
bažinou,která vypadá opravdu děsivě.Zahněte hned na první křižovatce
doprava a jděte až na konec k přívěsu.Proboha kdo tady může
bydlet?Vejděte dovnitř a vidíte,že je to vlastně studio.Tak tedy odtud
vysílá to proslulé rádio,které vždy naladíme.Jenže Emma,majitelka a
moderátorka v jednom doma není.Otočte se doprava a podívejte se na
postel.Vidíte zde ležet rozebraný detektor na zjišťování kovových
předmětů.Naším úkolem je detektor opět složit do funkční podoby.Je zde
pět předmětů.Nejprve vezměte spojovací věcičku ( nejmenší věc na
posteli) a spojte ji s koncem dlouhé roury vlevo, kde to zaklapne na
místo. Teď vezměte další spojovací věcičku (vypadá jako činka) a
připojte jí na pravý konec roury.Pak vezměte krabičku vlevo a připojte
také vpravo za činku.Pak položte dlouhý kroucený kabel na rouru vlevo
dopředu a kabel se připojí k rouře.Nakonec,vezměte kulatý objekt na
polštáři a připojte ho vlevo na konec.Když to zaklapne tak máte složený
DETEKTOR KOVŮ.Klikněte
na něj a z inventáře do něj vložte dvě baterie a pak se vám uloží do
horního inventáře.V inventáři na něj klikněte a vidíte,že je
funkční.Přesuňte se k počítači a zadejte heslo wincey.Musíte vše napsat
malými písmeny,jinak se do počítače nedostanete.Zjistíte velmi zajímavé
a různé odkazy,které se vám budou později hodit a taky pár www
stránek.Co je však nejdůležitější je to ,že Emma vlastní třetí
artefakt.Otočte se od počítače doprava a vidíte sloupec devíti
magnetofonů s kazetami.Když je spustíte tak na každé je něco
jiného.Svou pozornost obraťte na květináče s houbama,které jsou vedle
vpravo.Seberte dole z květináčů dvě houby a prostudujte si je v atlasu
hub,který máte nahoře v inventáři.Ty dvě houby jsou lysohlávka a
mochomůrka zelená.V přívěsu už nic zajímavého není ,takže se vraťte na
lávku a jděte na křižovatce doprava a stále rovně.Přijdete ke zřícenině.
Zřícenina a nález druhého artefaktu
Napravo
vidíte velký kříž.Jděte po lávce až ke kříži a od něj jděte kupředu do
vnitřku zříceniny.Nelekněte se ,že v kamenné zdi uvidíte hlavu.Vezměte
z inventáře detektor kovů a najděte aktivní místo na zemi,měli byste
najít tři kameny.Když na jeden z nich kliknete tak ho dáte jakoby
stranou.Použijte zednickou lžíci na aktivní místo a vida máte DRUHÝ
ARTEFAKT.Přečtěte
si i dopis ,který je k němu přiložen.Nyní se vraťte ke kříži a obejděte
ho.Vzadu vidíte aktivní místo,použijte na něj zednickou lžíci a získáte
podivný předmět,který má funkci KLIKY.
Přečtěte si i knihu a podívejte se na obrázek.
Lesní průzkum
Jděte
zpět k motelu.Hned jak budete za motelem tak zhruba když třikrát
kliknete/asi tam kde jsou červené odrazky/tak se otočte
doprava,klikněte na aktivní místo a seberte ČERVENÉ BOBULE.Postupujte
kupředu a najednou vám zazvoní mobil.Zvedněte hovor a na drátě budete
mít vystrašenou Emmu.Poslechněte si jí a pak pokračujte až k značce/viz
obrázek/zúžená
vozovka.Hned za ní se otočte doleva a klikněte jednou kupředu.Vidíte
před sebou kamenný otvor .Jděte o krok kupředu a otočte se
doleva.Stojíte před velkým kamenem na kterém je napsán jakýsi text,ale
vy ho nevidíte,protože je tma.Použijte tedy z inventáře lucernu,ale
stejně to nemůžete přečíst.Vezměte tedy z inventáře prázdný list papíru
a pak na něj použijte modrou tužku.Máte před sebou ANNEKŮV NÁPIS na
kameni.Uloží se vám do inventáře nahoru.Otočte se doleva a jděte
dovnitř kamenným vchodem,předtím ale musíte z inventáře použít
lucernu.Uvnitř se otočte doleva a otevřete krabičku od másla.Najdete
zde deník ve kterém se píše o obřadu a o svatém Annekovi.Postupte
kupředu a před sebou vidíte 5 svíček.Ty v tuto chvíli nechte být a
otočte se doprava a jděte k otvoru na zdi.Vložte do něj z inventáře
divnou kliku a pak se otočte doprava a vidíte ,že ve štěrbině něco
je.Klikněte na ní a vyndáte malou truhličku.Prostudujte celý obsah
truhličky.Vidíte,že je zde jakási hudební báseň a různé knoflíky. Nyní
se vraťte k jakémusi oltáři ze svíček.
Klikněte
na svíčky a pak v inventáři na zápalky.Vezměte zápalku a škrtněte o
škrtátko a rychle zapalte modrou svíčku vlevo.To samé udělejte i s
hnědou svíčkou přímo před vámi.Spustí se překrásná ,téměř nebeská
hudba.Vezměte kalíšek z inventáře a naberte vodu z fontánky před
vámi.Opět je tu vize.Tímto máte v inventáři,v horní liště KALÍŠEK
VODY.Jděte nyní až na úplný začátek,tam kde máte auto a seberte houbu
vedle auta.Opět se otočte a běžte po cestě kupředu až přijdete ke
schodům vlevo.Vyjděte po nich nahoru a pak použijte z inventáře lucernu
a klikněte dvakrát kupředu ,otočte se doprava a pak klikněte na červené
houby.Vezměte houbu,kterou budete potřebovat a která má něžný název
LESNÍ SPÁNEK.Až houbu seberete tak běžte třikrát kupředu,zahněte doleva
a opět třikrát kupředu.Před sebou vidíte vlevo čtyři velké kameny.Jděte
k prvnímu kamenu,klikněte na něj a z inventáře použijte prázdný papír
na kámen.Pak klikněte v inventáři na modrou tužku a uvidíte jak se vám
na papír namaluje určitá kontura něčeho.Na papír klikněte a ten se vám
uloží do horní části inventáře.Přejděte ke druhému kameni,opět na něj
klikněte a pak klikněte na papír s konturou v horním
inventáři.Zopakujte stejný proces jako na prvním kameni a kontura bude
opět zřetelnější.To samé udělejte na zbývajících dvou kamenech a do
inventáře vám přibude OLTÁŘOVÝ KAMENNÝ NÁPIS.
Morseho stan
Pokračujte
dál v cestě kupředu až přijdete ke stanu,který je základnou Conrada
Morseho.Vejděte do stanu a vedle převráceného květináče si přečtěte
noviny.Zahněte vlevo a jděte k sítu na prosypávání zeminy.V inventáři
klikněte na detektor kovů a pak najděte aktivní místo vlevo na hromadě
zeminy.Z inventáře vezměte zednickou lžíci a vyhrabete láhev whisky.Klikněte
v inventáři na kalíšek a pak na láhev a uvidíte opět vizi a pak si
dejte do inventáře KALÍŠEK WHISKY.To je zde všechno,takže se otočte a
běžte zpět ke čtyřem kamenům a od nich jděte třikrát vpřed,zahněte
doleva a opět třikrát vpřed.Jste opět u motelu.
Kuchyně
Běžte
znovu do kuchyně,udělejte dva kroky vpřed a otočte se doprava.Vedle se
sebe vidíte aktivní místo ,kde je nůž a dřevěné prkýnko.Otevřete si
inventář a klikněte na koš.Vše co v něm máte by se vám mělo na prkénku
rozložit a zobrazit.Nyní
potřebujeme připravit houbový vývar.Potřebovat budeme červené
bobule,lesní spánek-je to houba s bílou nožkou a červeným kloboukem a
žalud.Všechny tyto náležitosti přemístěte do kalíšku nahoře napravo
vedle prkýnka.Poté vezměte šťouchadlo vedle a tím to rozmixujete.Poté
klikněte v inventáři na kalíšek a opět uvidíte další vizi.Poté na
kalíšek klikněte a budete mít v horní části inventáře HOUBOVÝ VÝVAR.
Nyní
jděte ke dveřím ,otočte se doleva a jděte do uličky k mixeru vpravo.Ted
musíte namixovat směs z džusů,které jste si koupili v automatu venku.Do
mixeru tedy dejte obsah dvou plechovek ostružin,jedné plechovky
angreštu a jedné hrušky.Nejprve sundejte horní kryt mixeru a pak vždy v
inventáři dole klikněte na požadovanou plechovku.Pokud byste nevěděli
ani teď ,tak tedy na první plechovku vlevo klikněte 1x,na druhou taky
1x a na poslední 2x.Poté z inventáře vezměte kalíšek a opět uvidíte
další vizi.Pak si kalíšek vezměte a ten se vám uloží v horní části
inventáře.Nyní tedy máte KALÍŠEK DŽUSOVÉ SMĚSI a taky všech sedm
ingrediencí ,které potřebujete.
Mystické místo
Jděte
opět tam ,kde je stan Conrada Morseho a jděte směrem kupředu.Přijdete k
místu,kde je sedm velkých kamenů.Je to místo ,které se jmenuje Stone
Circle-kamenný kruh tak jak to máte na ceduli.Jména kamenů zleva
doprava je-Baligo,Melkah,Dolment,Hammer stone,Henrik,Gavrok a
Cailleach.Nyní postupte kupředu a otočte se hned na první kámen
zleva.Nyní budeme ve směru hodinových ručiček umisťovat
ingredience,které máme v horním inventáři.Jenže jak a čím začít?Když si
vzpomenete tak v počítači Emmy byli seřazeny za sebou v pořadí,které
bylo-kalíšek šamponu,oleje,houbového vývaru,whisky,vody,džusové směsi a
soli.Začneme tedy tím ,že jako první umístíme KALÍŠEK ŠAMPONU(Fish
Offering).Spustí se vize a po ní běžte k dalšímu kameni vedle a vždy se
na něj ještě otočte doleva.Mohlo by vás zmást to,že vlastně už před
kamenem stojíte,ale to je vždycky ten další.Na druhý kámen umístěte
KALÍŠEK OLEJE(Oil Offering),na třetí HOUBOVÝ VÝVAR(Mushroom
Offering),na čtvrtý KALÍŠEK WHISKY(Barley Offering),na pátý KALÍŠEK
VODY(Water Offering),na šestý KALÍŠEK DŽUSOVÉ SMĚSI(Juice Offering)a na
poslední sedmý umístěte KALÍŠEK SOLI(Salt Offering).Odcházejte
cestou,kterou jste sem přišli,ale najednou vám začne zvonit
mobil.Zvedněte to a slyšíte a vidíte,že vám volá Emma.Je ochotna vzdát
se třetího a posledního kousku artefaktu,který vlastní a který jste
hledali.Jděte tedy po cestě směrem ke stanu a vidíte,že hodná Emma vám
zde na cestě zanechala poslední TŘETÍ ARTEFAKT i s dopisem.Nyní tedy
musíme artefakt složit.Postupte dvakrát kupředu,otočte se doprava a pak
jděte stále rovně a jděte až k místu,kde už nemůžete jít dál.Podívejte
se ještě předtím ,než ke kamenům půjdete doprava a najdete tam další
houbu,ale v tuto chvíli to není důležité.Když vejdete ke kamenům tak si
všimněte rozházených papírů po zemi.Některé si i můžete přečíst.Nyní
jděte ke kamenu,který má zvláštní kulatý otvor a je položený
naplacato.Klikněte na něj a z inventáře do něj vložte všechny tři
kousky artefaktu.Všimněte si i dvou velkých kamenů vlevo i vpravo.Jděte
k tomu vlevo,klikněte na něj a vidíte,že nahoře má díru.Vložte do ní
HALOGEN z inventáře a běžte ke kameni vpravo.Klikněte na něj a dotkněte
se ruky,která je na kameni.Uvidíte scénu,kdy se artefakt zacelí a je
opět spojený.Vezměte si KOMPLETNÍ ARTEFAKT.Nyní se vraťte zpět k sedmi
kamenům a jděte k místu ,kde vidíte vykopanou jámu a lopatu.Klikněte
na místo,použijte detektor kovů a pak zednickou lžíci.Propadnete se
dolů do jeskyně.Jděte do středu kruhu,klikněte na aktivní místo a
vložte KOMPLETNÍ ARTEFAKT z inventáře.Uvidíte závěrečnou
scénu,nostalgicky posloucháte co říká Emma prostřednictvím rádia a
ujíždíte pryč z tohoto tajemného místa.A to je konec.
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka